onsdag 9 maj 2007


Vi har övertagit 8 st hundar från J. Men som att det inte är nog med att lära sig namnen på dessa och lära sig vem som är vem. Så har vi nu flera hundar som ser precis lika dana ut.
Som Kelly här på bilden tex, vi har tagit hennes syrra och dom ser identiska ut. Kajsa har lite, lite ljusare bläs i ansiktet men det är dock allt som skiljer dom åt. Så vi kommer byta ut deras halsband och ge dom varsin färg på dessa, åteminstonne till man lärt sig att känna igen dom.
Men det är inte slut här Å nej !!!!!!
Dessutom står dom i samma hundgård:-)
Sen har vi även övertagit 3 svarta där ena har lite vitt på bröstet, den andra lite på tassar, den tredje har lite mindre vitt på bröst. Men vem har vad ??????? Vem är Åttan vem är Sexan och vem är Hexa ??????

Idag har det tok snöat "lapp handskar" hela dagen, men nu i eftermidag och kväll började det spöregna i stället. Så när jag hade varit ute hos hundarna och matat och pysslat lite med dom och åkte hemmåt, så han jag bara in till min syrra M och sätta mig och ta kaffe muggen i hand. Då ringer telefonen och personen säjer att troligtvis har någon av hundarna kommit lös och är ute och springer efter landsvägen. Det var bara att släppa kaffe muggen och sätta sig i bilen och köra tillbaka ( 9 km enkel väg ) Gick runt alla hundgårdar men alla våra hundar var på plats och låg i sina kojor och sov. Så det var ju i och för sig skönt att det inte var någon av dom som kommit sig lös. Men lite surt att sätta sig i bilen och köra hem, dy blöt som jag blev.

Nu ska jag spola upp ett varmt bad och tina upp lite, för senare ikväll kommer en valp spekullant ända från Hemavan.

Inga kommentarer: