måndag 7 maj 2007

Resa till "Hundlandia"


Ja nu har 8 hundar fått flyga iväg till "hundlandia" Vi hade många gammla hundar och några som var skadade eller sjuk. Så det var inte så skoj.
Våran tok Wilda som alltid var glad och positiv och sprallig men väldigt lyhörd. Hon var en väldigt liten söt hel vit tik som kunde flirta in sig hos alla.
Toya en huskey - pointer blandning, hon såg ut som en svart liten pointer var en väldigt stillsam dam men även hon väldigt social och trevlig. Duktig att sköta om dom valpar hon haft och fått väldigt fina valpar.
Spader min spader "snyft" som jag haft som mitt skötebarn sedan han var nyfödd var vi också tvungen att ta bort pga en skada. Han var en svart / vit Sibbe med blåa ögon väldigt tjusig och klok herre som jag tränat rätt mycket lydnad med, han gick även som ledarhund.
Biffen var den store och starke som gick närmast släden och jobbade alltid på bra, men även han pga av ålder och sjukdom fick resa vidare.
Fjodor en stollig prick som kunde springa många mil efter stängslet i hundgården :-)))))) Var lite av en utbrytar kung som har hälsat på hos grannarna mer än en gång, till och med gjort inbrott genom ett källarfönster :-))
Morran våran valp mamma / mormor en svart / vit Siberian Huskey som bara ÄLSKADE valpar över allt annat, hon adopterade mer än gärna. Men tyvär lite skygg mot främmande men super snäll. Men även hon en utbrytardrottning av guds like, hon kunde klättra som en katt upp och ner. Plockade / bände upp märlorna i hundgårds nät och lyckades på så sätt göra sig hål. Hon gick balans gång uppe på hundgårdsnätet för att ta sig in i en hannan hundgård, sista tiden då vi testat med allt för att hålla henne i sin egen hundgård fick hon stå fast vid sin hundkoja i löplina men även därifrån lyckades hon ta sig lös, hon kunde få upp karbin haken utan att något gick sönder ( fråga mig inte hur hon gjorde )
Sen vindögda Wissla, söt som en karamell men ack vad tuff hon kunde vara, skenet bedrog.
Hennes syster Wackra som inte hördes, syntes eller märktes på något sätt hon var så tyst och lugn att man nästan glömde bort henne, hon gjorde aldrig några hyss, bråkade aldrig men tyvär fick hon också följa med.
Jag kommer att sakna dom, dom hade så starka personligheter allihopa.

2 kommentarer:

Senpai Dave sa...

Spader... vi var med om mycket du och jag. Fy sjutton vilken jobbig valp du var :-) Och vi rök ihop nästan varje dag. Ändå verkade du tycka om mig så enormt mycket. Där ett tag när du bodde hos oss var du riktigt klängig, ju mer ovänner vi verkade bli desto mer kär blev du i mig.
Tror det är första gången jag erkänner det här, men jag tyckte faktiskt om dig också. Vår relation blev dessutom bättre då du flyttade, tror du trivdes bättre där ute än hemma hos oss trots allt. Du var en fin hund och du hade det där "lilla extra". Dessutom var du en duktig draghund, synd att du blev sjuk... du hade blivit en grymt duktig ledarhund med åren. Jag kommer nog att sakna dig. Kommer då definitivt att minnas dig. RIP.

Vindögda Wissla. Jag blev glad varje gång jag såg dig. Mer vindögd hund har jag aldrig sett. Du var störtskön.

Anonym sa...

Vila i frid.