onsdag 23 maj 2007

Älg på gården


Ikväll då jag precis kommit ur duschen så ringer telefonen det är våran granne som ringer och säjer vi har en älg på gården. Jag sprang till fönstret och där står älgen mitt på gården och äter av våra buskar. Farin och valparna var ute på våran altan men tur som är så bryr hon sig inte om vilt, eller snarare hon vet att hon inte FÅR bry sig om vilt. Så hon var ju hur lugn som hellst och tittade knappt åt älgen. Valparna däremot var väldigt nyfiken och stod och tittade genoom glaset ( har inglasad altan ) ut på älgen. Dom funderade säkert vad det var för jätte som står på deras gård. Lite häfftigt känsla var det ändå, när jag och Alexander skulle smyga oss ut och ta lite kort. Jag i badrocken heheheheh.

Men när älgen efter ett tag vänder sig om och tittar lite surt och lägger bak öronen då smyger vi tillbaka in igen. Vill inte riskera att den blir jätte grinig och kommer springade bakom oss.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt säkert samma älg jag fotade - "hornen" är då likadana!

SE sa...

Skulle tro att det är samma älg som du såg och fotade.

Tror också det är samma älg som precis gick efter vägen här utanför jobbet, gick ner mot Talvatis. Snacka om förvåning när vi ser älgen paserar utanför fönstret här på jobbet :-)