onsdag 29 augusti 2007

Tänk den här stora Riesen hannen han är så himmla snäll och go mot allt och alla, ja vi har nästan tyckt han är lite mesig och funderat över om han överhuvudtaget kan försvara sig om det skulle vara så, då han normalt backar om någon morrar åt honom. Men igår blev han påflugen av en lös väldigt stor schäfer hanne. Skäggmonstret tände visst till ordentligt och inom 45 sek var allt bråk över. Hade kunnat gå riktigt illa två så jätte stora tunga hundar och en rätt liten husse. Tur bara att det inte han bli något riktigt alvarligt slaggis då hade lilla husse varit chanslös att försöka sära på dom.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vafan! Jag är ju helt enormt biffig!

Inte....

SE sa...

hehhehe ja, ja visst är du det.

Anonym sa...

Han har ju satt V på plats ganska ordentligt några gånger. Men aldrig Z, där backar han alltid av någon anledning! Alltså bokstavligt talat backar utan något som helst tjafs, jag och farsan kunde ju inte göra annat än skratta när Z låg i soffan i stugan och ville vara ifred och min hund gick tillbaka samma väg som han kommit - baklänges... Han är ju bara 25 (?) kilo tyngre än Z, så han tar väl det säkra före det osäkra! ;-)

SE sa...

hahhahah jo du Z har en jäkla pondus fast vi inte tror det. Tarzan är då livrädd för honom:-)) och även Bjärv har lärt sig att hålla sig ifrån honom.

Anonym sa...

Speciellt nu när han mår bättre, i vintras/våras var han ju faktiskt ute och busade med oss (A med!) fast hussen hade försökt få honom att gå in en stund tidigare. Han TOG A's "tubsocksleksak" till skäggmonstrets förtvivlan! Iofs la jag min hund så Z skulle få "vinna", men i alla fall! Det trodde jag INTE!

/MrArboc. Verkar vara nått fel, du kanske får ett gäng identiska kommentarer från mig...